12 Arviointi: Vuorovaikutteinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interactionist dynamic assessment
Arviointi: Vuorovaikutteinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interactionist dynamic assessment
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
- Osa 3: Arviointi / Part 3 Assessment
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
- Osa 3 / Part 3: Poehner et al. (2016)
- Poehner, M. E., Davin, K. J., & Lantolf, J. P. (2016). Dynamic Assessment. In Language Testing and Assessment (pp. 1–14). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02326-7_18-1
- Osa 3 / Part 3: Poehner & Leontjev (2020)
- Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2020). To correct or to cooperate: Mediational processes and L2 development. Language Teaching Research, 24(3), 295–316. https://doi.org/10.1177/1362168818783212
You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.
This page also supports oEmbed.
You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.
This page also supports oEmbed.
Tällä videolla opit vuorovaikutteisesta dynaamisesta arvioinnista ja sen eroista, kun sitä verrataan interventionaaliseen dynaamiseen arviointiin. Keskustelemme myös vastavuoroisuudesta ja transsendenssista. Lisäksi selvitämme, kuinka vastavuoroisuus ja transsendenssi yhdessä mahdollistavat oppilaiden lähikehityksen vyöhykkeen tunnistamisen ja heidän taitojensa edistämisen.
In this video, you will learn about interactionist dynamic assessment and its difference in focus from interventionist dynamic assessment. We will also discuss the concepts of reciprocity and transcendence. It will be elaborated how reciprocity and transcendence together allow for diagnosing learners’ Zone of Proximal Development and promoting learners’ abilities.
Linkit / Links:
Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15
Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30
Interventionaalinen dynaaminen arviointi / Interventionist dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.24