11 Arviointi: Interventionaalinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interventionist dynamic assessment
Arviointi: Interventionaalinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interventionist dynamic assessment
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
- Osa 3: Arviointi / Part 3 Assessment
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Osa 3 / Part 3: Poehner et al. (2016)
- Poehner, M. E., Davin, K. J., & Lantolf, J. P. (2016). Dynamic Assessment. In Language Testing and Assessment (pp. 1–14). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02326-7_18-1
- Osa 3 / Part 3: Poehner & Leontjev (2020)
- Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2020). To correct or to cooperate: Mediational processes and L2 development. Language Teaching Research, 24(3), 295–316. https://doi.org/10.1177/1362168818783212
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Tällä videolla opit interventionaalisesta dynaamisesta arvioinnista. Keskustelemme sen pääpainoista ja siitä, miten välitys siinä näkyy. Käymme myös läpi kuinka dynaaminen arviointi mahdollistaa oppijoiden välisten erojen huomaamisen.
In this video, you will learn about interventionist dynamic assessment. We will discuss its focus and how mediation is provided in it. We will also discuss how such dynamic assessment allows for uncovering differences among learners.
Linkit / Links:
Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15
Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30
Staattinen ja dynaaminen arviointi / static and dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.13
Vuorovaikutteinen dynaaminen arviointi / interactionist dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-21.41