7 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction 28282dc7255c4c5283791a2f5a6050bf

Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction

File Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
File Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
File Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.

This page also supports oEmbed.

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.

This page also supports oEmbed.

Tässä videossa käsittelemme yksityiskohtaisemmin kielten luokkahuoneessa tapahtuvaa välitystä. Puhumme vertaisvuorovaikutuksesta ja opettaja–oppija, vuorovaikutuksesta, sekä scaffolding-termin ("rakennusteline" eli oikea-aikainen kollektiivinen tukeminen) ja välityksen eroista.

In this video, we will discuss mediation in the language classroom in more detail. We will talk about peer and teacher-learner interaction and discuss the difference between scaffolding and mediation.


Linkit / Links:

Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15

Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16

Obuchenie: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.01