7 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction
Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
- Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
- Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033
You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.
This page also supports oEmbed.
You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.
This page also supports oEmbed.
Tässä videossa käsittelemme yksityiskohtaisemmin kielten luokkahuoneessa tapahtuvaa välitystä. Puhumme vertaisvuorovaikutuksesta ja opettaja–oppija, vuorovaikutuksesta, sekä scaffolding-termin ("rakennusteline" eli oikea-aikainen kollektiivinen tukeminen) ja välityksen eroista.
In this video, we will discuss mediation in the language classroom in more detail. We will talk about peer and teacher-learner interaction and discuss the difference between scaffolding and mediation.
Linkit / Links:
Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15
Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16
Obuchenie: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.01