Tallenne: PIRLS-tutkimuksen tulokset 1b4dced6e14b4c8a80f4a945e8b1da1c

Ruusupuisto tutkii ja keskustelee 16.5.2023

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Tilaisuudessa Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitos sekä opetus- ja kulttuuriministeriö julkistavat kansainvälisen lasten lukutaitotutkimuksen (PIRLS, the Progress in International Reading Literacy Study) tulokset.

Tilaisuudessa tuloksia esittelevät tutkimuksen kansallinen koordinaattori, yliopistotutkija Kaisa Leino, yliopistotutkija Kari Nissinen ja projektitutkija Marjo Sirén. Kommenttipuheenvuoron pitävät opetusneuvos Minna Harmanen Opetushallituksesta ja luokanopettaja Virve Kalliomaa Jyväskylän Tikan koulusta.

PIRLS-tutkimusta koordinoi kansainvälinen IEA-järjestö (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement). Suomessa tutkimuksen on toteuttanut Koulutuksen tutkimuslaitos yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa.

Tämä tallenne on tekstitetty automaattisen puheentunnistuksen avulla, jonka vuoksi tekstityksessä voi olla epätarkkuuksia. Voit kytkeä tekstityksen päälle klikkaamalla lainausmerkkikuvaketta videoruudussa.


This recording is captioned using automatic speech recognition, which may result in inaccuracies in the captions. You can turn captions on by clicking the quotation mark icon on the video screen.