ICILS-tutkimuksen tulosjulkaisu
5.11.2019 klo 12-13.30
- Miten sujuu 8.-luokkalaisilta diginatiiveilta tiedon käsittely ja tuottaminen?
- Onko tietoteknologian hyödyntäminen poikien valtakuntaa, vai jyrääkö tyttöjen osaamistaso pojat?
- Mitä on ohjelmoinnillinen ajattelu – osaavatko sitä vain tietokonenörtit?
- Onko perhetaustalla merkitystä digitaitojen osaamisessa?
- Millaiset tekijät koulussa edistävät ja mitkä estävät teknologian hyödyntämistä opetuksessa?
- Kuka nuorta opettaa; mihin digitaitoihin koulussa keskitytään?
Tilaisuudessa julkistettavia kansainvälisen monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun arviointitutkimuksen (ICILS, International Computer and Information Literacy Study) tuloksia esittelee tutkimuksen koordinaattori, yliopistotutkija Kaisa Leino.