ICILS-tutkimuksen tulosjulkaisu

5.11.2019 klo 12-13.30
  • Miten sujuu 8.-luokkalaisilta diginatiiveilta tiedon käsittely ja tuottaminen?
  • Onko tietoteknologian hyödyntäminen poikien valtakuntaa, vai jyrääkö tyttöjen osaamistaso pojat?
  • Mitä on ohjelmoinnillinen ajattelu – osaavatko sitä vain tietokonenörtit?
  • Onko perhetaustalla merkitystä digitaitojen osaamisessa?
  • Millaiset tekijät koulussa edistävät ja mitkä estävät teknologian hyödyntämistä opetuksessa?
  • Kuka nuorta opettaa; mihin digitaitoihin koulussa keskitytään? 

Tilaisuudessa julkistettavia kansainvälisen monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun arviointitutkimuksen (ICILS, International Computer and Information Literacy Study) tuloksia esittelee tutkimuksen koordinaattori, yliopistotutkija Kaisa Leino.

LISÄTIETOJA: https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/arkisto/2019/10/digiloikasta-digitaitoihin-2013-kansainvalinen-monilukutaitotutkimus-tietoyhteiskunnan-avaintaitojen-aarella